ČOVJEK KAO SOCIJALNO BIĆE
ČOVJEK KAO SOCIJALNO BIĆE
Od samog rođenja ljudsko biće
pripada nekoj društvenoj grupi i kroz cijeli svoj život je pripadnik neke od
manjih ili većih grupa (nacije, države, porodice, školske grupe, radne grupe
itd.) Potreba za pripadanjem potiče iz dva različita izvora, iz izvora
zadovoljavanja egzistencijalnih potreba i izvora zadovoljavanja socijalnih
potreba. Recimo dijete ide u školu i pripada toj društvenoj grupi u svrhu
obrazovanja koje će mu obezbjeđivati finansijska sredstva za život, ali isto
tako to su grupe u kojima može ostvariti afirmaciju. Ukoliko grupa ne
dozvoljava djetetu afirmaciju, ono će otići u drugu krajnost, imati
neprihvatljiva ponašanja da bi skrenulo pažnju na sebe i tako društvo samo
odgoji delikvente, jer nije obezbijedilo afirmaciju u nekom pogledu za to
dijete.
Društvo ima neke norme i pravila
od kojih dio je napisan na papiru u vidu zakona i podzakonskih akata i druga
pravila koja spadaju u običajne norme. Kritički um se osvrće i preispituje
nametnute norme, promišlja i analizira i sam donosi svoje zaključke. Recimo
učite djecu da nije uredu oduzeti tudji život ili narušavati bilo čiji tjelesni
i psihički integritet, jer se to kosi sa zakonom, a i zdravim razumom. Usput ga
uglavnoom svojim primjerom naučite da ukoliko nema danas novaca da kupi
čokoladu da bi otišlo kod druga ili drugarice treba da ostane samo u kući
(običajne norme). I tako dijete ne htijući nauči da je dostojno druženja samo
ukoliko ima novaca. Kritički um ne pristaje na to, krši pravila koja se kose sa
zdravom pameću. Posjeti druga „praznih ruku“. Poneki drug misli da je to uredu,
dok većina ostalih to smatra neodgojem. Onda se takva individua osjeća pomalo
usamljeno, pa čak i malo više. Osjeća se da nigdje ne pripada. Čovjek svjestan
sebe kao individue i kao društvenog bića neće posustati. Kritičko razmišljanje
će ga dovesti do zaključka da drug koji je to smatrao neodgojem zapravo nikad
nije ni cijenio vrijeme koje je provodio u druženju, razgovore i osjećaj
zajedništva, već nešto što je mnogo trivijalnije, materijalnu formu
druženja. I svjesni će shvatiti da takvo
društvo nije dobro za njega. Kroz neko vrijeme će naći slične sebi i neće se
morati adaptirati u okvire koje je njegova duša prevazišla. Također, svjesni će
razumjeti da je život stalna promjena i da i onaj nesvjesni može nakon određenih iskustava postati
svjestan i okrenuti se stvarnim vrijednostima.
Čovjek kao socijalno biće ima
potrebu pripadanja određenoj grupi, ali ne po svaku cijenu. Ne po cijenu
zarobljavanja njegove duše i zdravog razuma. Svjesni bira koja je to grupa koja
mu dozvoljava rast, odlazi iz grupe koja mu okove stavlja oko gležnjeva.
Odlasci su u početku teški zbog straha od gubitka nečeg poznatog. Novo iskustvo
vas nauči da nepoznato ne mora biti nužno loše, samo je drugačije, a najčešće i
bolje od onog što ste ostavili iza sebe.
Zašto pristajemo na manje od onog
što zaslužujemo? Je li strah od promjene ima zaista svoje uporište u stvarnosti
ili su to nametnuti kalupi? Mijenjate li se svaki dan i koliko ste svjesni
toga? Šta možete odabrati u životu i zašto to ne radite? Zašto vam je lakše
reći DA nego NE? Ukoliko nekome kažete NE da li je to neodgoj ili briga o samom
sebi?Ukoliko stalno govorite DA, je li ono što dajete vrijedno određene
društvene grupe ili se nalazite u pogrešnoj? Jeste li vi onaj svjesni?
Odlican članak
OdgovoriIzbrišiOdlican članak
OdgovoriIzbriši